CASE: SWEDLOCK

En nyckel öppnar 4000 lås

Företaget Swedlock tillverkar digitala lås och nycklar. Deras system hjälper bland annat hemtjänst, brandkår och sophämtning att ta sig in genom rätt dörr vid rätt tillfälle. Den digitala lösningen gör att personal bara behöver ha koll på en nyckel, istället för flera i en knippa.

I stora låssystem med tusentals låspunkter behövs stöd för administrationen att tillse att alla behörigheter är kopplade till rätt lås. En missad koppling kan betyda att personal inte kan hämta sopor eller ta sig in till en brukare.

AI:n som är baserad på interaktiv maskininlärning kan hjälpa till att identifiera om en administratör missat att göra en koppling mellan lås och nyckel. Den meddelar i så fall administratören om felet och erbjuder en lösning på hur det ska rättas till. AI:n hittar svårupptäckta fel och hjälper administratören att lösa dem.

Image

Starta er AI-resa idag!

Är ert företag intresserat av att utforska vilka möjligheter det finns att applicera AI till er verksamhet utifrån dem behov ni har i dagsläget eller närmsta framtid? Tveka inte att höra av er till oss så berättar vi mer om vad människocentrerad AI innebär och hur just ni kan dra nytta av att vara med i denna innovationsprocess.

Har du frågor, funderingar eller vill anmäla dig redan nu? Skicka in en intresseanmälan eller maila anna.petersson@h5halmstad.se så återkommer vi.

  •